fredag 25. januar 2008

Joda, dette skal bli litt av en helg!! Sol har fått løpetid IGJEN. Når hun bare blir ferdig med denne løpetiden, skal p-pillene tas fram fra glemselen igjen. Nå gidder jeg virkelig ikke mer, hun uler jo døgnet rundt i over en uke hver gang. :shock: Hun skal ikke parres før på sensommeren/tidlig høst likevel. Det får ikke hjelpe at hun blir en skikkelig surpotte på p-piller - nok får være nok!

Dessuten er Dag-Eirik på skitur i Sverige sammen med kolleger... Jeg kunne ikke dra fordi kattungene er for små til å være alene hjemme i to dager. :( I og for seg tror jeg det kan bli en litt slitsom tur også, med 13 stykker i en hytte beregnet på 10 (Dag-Eirik var litt fornærmet, han trodde det bare skulle bli 6-7 stykker LOL), men det hadde jo vært koselig, da. Uansett, jeg skal bare koooose meg hjemme, sammen med fire små kattunger som blir søtere og søtere for hver dag som går! Nå har tre av dem åpnet øynene, nå er det bare Trogir igjen. Jeg fikk ved dem sånn noenlunde i dag, de veier mellom 180 og 250+ gram. Ikke så fantastisk mye, men helt ok, og alle spiser, er runde og fine og virker fornøyde. Det tar vel ikke lang tid før de er overalt, kan jeg tenke meg!

Akkurat nå er kattungene på badet, og det synes jeg fungerer kjempefint. Men når de begynner å bli mobile utenfor kassen, tror jeg at vi må flytte dem inn på katterommet. :? Jeg mistenker at det er en bitteliten lekkasje fra toalettet, og jeg tar ikke sjansen på at en kattunge kan finne på å drikke vannet på gulvet og evt bli syk. Dessuten kommer de helt sikkert til å rote seg bak vaskemaskinen. Og når de skal opp på stua sammen med de andre kattene, starter de virkelige problemene... i form av trappa. Sprinklene kan vi tette igjen med papp, men hva med mellomrommet mellom trinnene? Tror kanskje vi må til med en pappløsning her også, slik at de ikke faller gjennom trappa. Til å begynne med må vi også ha en form for stengsel slik at de ikke surrer seg ned trappetrinnene også, men den må samtidig være slik at vi og de voksne kattene kan passere uten problemer.

Hvis noen har noen gode praktiske tips, tar jeg gjerne imot dem!!! :D

Ingen kommentarer: