onsdag 23. januar 2008

Minstejenta

Ja, tiden flyr. Nå er de en uke og to dager gamle allerede. Alt står fint til, men den minste lille jenta legger litt dårlig på seg, synes jeg. På mandag la hun på seg hele 20 gram(!), men i går la hun bare på seg 4 gram. Da hun ikke så ut til å lagt på seg noe særlig i løpet av natten heller, skulle jeg forsøke å flaskemate henne.

NEINEINEINEINEI!

Det ville hun jammen ikke ha noe av. No way José. Hun hyyyylte og sprellet vilt med alle fire bein. Jeg måtte bare gi opp. Vel tilbake i kassen kastet hun seg over Havanas pupp. Jeg får vel bare sitte endel ved siden av og passe på at hun får i seg mat fra Havana, og at ingen av de andre store kladasene dytter henne bort fra puppen. Nå skal det sies at den jenta er tøff, da. Hun tar ikke fem øre for å dytte noen andre bort, heller. Problemet tror jeg er at hun virrer litt rundt, og så virker det som om hun ligger lengre ved hvert måltid enn de andre. Mens de andre har sovnet ved puppen, spiser hun fremdeles. Kanskje fordi hun bruker litt lengre tid på å finne fram? Dessuten er hun enklest å dytte bort, siden hun er minst. Hun er også veldig aktiv, og bruker nok ganske mye energi på å krype rundt og prøve å krangle til seg pupp. I det hele tatt blir det en litt ond sirkel - hun er minst, og får dermed dårligere tilgang på pupp, og da vokser hun saktere enn de andre, og blir enda mindre... Og når hun nekter å drikke morsmelkerstatning, hjelper det ikke direkte, det heller. :(

Ingen kommentarer: